Guia Didàctica dirigida al professorat d’Educació primaria. El seu objectiu és fomentar entre l’alumnat el coneixement i la presa de consciència sobre com la cadena de producció, comercialització, distribució i consum d’aliments a nivell global i local, així com els nostres hàbits de consum, influeixen en el desenvolupament de les nostres comunitats, en la salut i el medi ambient. Es tracta, per tant, de participar en l’augment de la consciència social i la participació escolar i ciutadana en la construcció d’un món més sostenible, posant atenció en el foment de les relacions equitatives entre dones i homes.
- Conèixer diverses classes d'aliments, les varietats locals i promoure hàbits saludables d'alimentació.
- Conèixer i valorar l'entorn rural, els seus habitants, sabers, recursos, activitats, entre d'altres.
- Identificar models de producció d'aliments, conèixer els efectes del model industrial, i les seves diferències respecte a l'agroecologia.
- Conèixer la desigualtat alimentaria en el món, el seu origen i impacte ecològic dels aliments.
- Prendre consciència de les desigualtats de gènere existents i visibilitzar el rol de la dona.
La present guia consta de dues parts:
- En la primera s'exposen els principals elements de la programació didàctica. Es presenten les unitats didàctiques, els seus objectius específics així com el contingut de les mateixes. A continuació s'indiquen les competències que es pretenen promoure i posteriorment s'aborden alguns aspectes metodològics com ara l'avaluació.
- En La segona hi apareixen unes 30 activitats d'aprenentatge agrupades en 5 unitats didàctiques ( Alimentació saludable, Entorn rural, Producció d'aliments i agroecologia, Consum responsable i Equitat de Gènere) distribuïdes per cicles educatius.
El material, que forma part del programa «Alimentació» és concebut com un recurs interdisciplinari, atès a la diversitat de temes que aborda, i pot utilitzar-se des de diferents àrees d'aprenentatge. No obstant, cal destacar que la majoria dels seus continguts s'ubiquen de forma més directa en l'àrea curricular de «Coneixement del medi natural, social i cultural».