*) Repensar el concepte de progrés actual sobre la base de la sostenibilitat ambiental i social.
*) Comprendre la insostenibilitat del model de vida actual.
*) Analitzar les causes i conseqüències d'aquest model.
*) Plantejar-nos models alternatius de desenvolupament economic.
*) Conèixer propostes d'alternatives existents i vincular-nos a aquestes.
*) Prendre compromisos seguint models alternatius.
Proposta educativa telemàtica que combina l'activitat a l'aula amb el treball col·laboratiu en línia i en la qual participen més de 12.000 alumnes de diferents països. Aquest projecte combina l'activitat a l'aula i el treball en xarxa entre alumnat d'entre 6 i 17 anys, de diferents realitats culturals, econòmiques i socials, en la qual participen centres de tot el món.
En aquesta edició oferim propostes que permetren entendre i analitzar la problemàtica social/mediambiental que enfrontem en l'actualitat i així arribar a alternatives proposades per a un canvi en els nostres hàbits de vida quotidiana sempre respectant l'estabilitat social i mediambiental.
Els principals continguts d'aquest Connectant Mons són els següents:
.- Aproximació als conceptes de sostenibilitat mediambiental, justícia i equitat social, 'bon viure' i progrés alternatiu.
.- Presa de consciencia dels nostres hàbits quotidians de consum, diferenciant els positius i els negatius.
.- L'anàlisi de la realitat global i les seves relacions d'interdependència.
.- Reconeixement d'altres formes i camins de desenvolupament econòmic.