Des de l’any 2017 la federació es troba immersa en un procés de canvi de model organitzatiu. Aquest procés és el fruit de la reflexió sorgida de dos processos previs: el de l’elaboració d’un nou pla estratègic i el de revisió interna en clau feminista. Fins el 2018 la principal forma de participació de les entitats en el dia a dia de Lafede.cat eren les comissions de treball. Un dels principals canvis implementats ha estat convertir les comissions en eixos i ampliar el seu nombre per tal de respondre millor al pla de treball, i de fer més horitzontal la presa de decisions a nivell tècnic i polític.
Els eixos tenen com a objectius principals coordinar i construir accions i discursos col·lectius en temes o àrees concretes, prendre decisions sobre l’àmbit o qüestió que treballen, i representar la federació en els espais institucionals o especialitzats que corresponguin. Cada eix pot tenir objectius i pla de treball propi i pot generar grups de treball. Membres de la Junta directiva i l’equip tècnic lideren i donen suport a cadascun dels eixos. Amb la idea d’obrir la federació i fer-la més permeable, hi ha la possibilitat d’incorporar a entitats i col·lectius no federats.

Esquema dels Eixos de Lafede.cat.
Eixos de treball històrics
![]() |
Incidència institucional
|
![]() |
Comunicació transformadoraLa principal tasca de l’Eix és generar un espai de trobada, intercanvi i formació entre comunicadors i comunicadores d’entitats, i també amb periodistes, per tal de millorar les pròpies pràctiques comunicatives i la qualitat de la informació sobre Justícia global. L’Eix té com a document de referència el Vademècum per a una informació internacional responsable i fa seguiment de les Beques Devreporter de periodisme. Les persones de contacte són Víctor Yustres i Anna Palou: vyustres@lafede.cat i apalou@lafede.cat |
![]() |
Educació transformadoraEl «Manifest pel Dret a una Educació Transformadora» orienta la tasca d’aquest eix que té per objectiu promoure l’educació per a la Justícia global, donar a conèixer pràctiques educatives transformadores i fer xarxa amb la resta d’agents del món educatiu. La persona de contacte és la Georgina Casas: gcasas@lafede.cat
La persona de contacte és la Laura Rubio: |
![]() |
FeminismesÉs un espai de treball, reflexió, debat, sensibilització i incidència sobre qüestions relacionades amb la perspectiva feminista i les cures a les organitzacions. L’Eix ha elaborat la Guia d’Autodiagnosi sobre perspectiva feminista i ètica de la cura.
La persona de contacte és la Isa Torallas: itorallas@lafede.cat Per ètica de la cura: eticadelacura@lafede.cat |
![]() |
Eix de Pau i noviolènciaÉs l’espai de trobada de les entitats de pau de Lafede.cat i fa seguiment de les polítiques públiques de pau i dels seus organismes especialitzats, l’ICIP i Consell Català de Foment de la Pau. Inclou el grup de treball:
La persona de contacte és la Montse Santolino: msantolino@lafede.cat |
Altres Eixos
![]() |
Drets, llibertats i convivència
|
![]() |
Empresa i drets humans
|
![]() |
HoritzontalitatsAquest espai s’encarrega de fer seguiment del procés de canvi organitzacional de la pròpia federació, implementar canvis graduals i analitzar les seves repercussions.
|
![]() |
Justícia ambiental
|
![]() |
Migracions
|