Programa complet: jornada sobre la desburocratització de l’administració


Lafede.cat i la Taula d’Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya organitzen una jornada per reflexionar sobre com la simplificació digital pot afavorir la relació entre les institucions i les entitats socials per afavorir la desbucrocratització de l’administració per accedir a les convocatòries de subvencions. S’hi presentaran els estudis que les dues organitzacions han elaborat sobre aquesta temàtica i s’escoltaran veus expertes.

Fa temps que les entitats socials reclamen més temps per executar els projectes i gestionar equips humans, i per això cal, necessàriament reduir la càrrega burocràtica de l’administració pública relacionada amb les convocatòries de subvencions. En aquest sentit, Lafede.cat reclama harmonitzar i simplificar les convocatòries de les diferents institucions per introduir la perspectiva de l’ètica de la cura.

 

Estudi de Lafede.cat: 29 propostes de millora

Per la tal de ser proactius, la federació ha elaborat un informe, on es recullen 29 propostes de millora, que es va fer públic l’octubre de 2021 i que s’ha fet arribar a l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament, la Direcció de Justícia Global i Cooperació Internacional de l’Ajuntament de Barcelona,  l’Oficina de Relacions Internacionals de la Diputació de Barcelona, l’Àrea de Cooperació Internacional de l’AMB; i el Fons Català de Cooperació al Desenvolupament. De de llavors, hi han hagut reunions col·lectives i bilaterals per trobar solucions. “Durant l’any 2022 hem observat la bona predisposició de les administracions a atendre algunes de les demandes de l’informe, tal i com és l’ampliació dels terminis entre la publicació de la convocatòria i la presentació dels formularis de sol·licituds, cosa que permet disposar de més temps per a treballar les propostes. Tanmateix, encara queda molt camí a recórrer”, valora el tècnic d’incidència de Lafede.cat, Dani Gómez-Olivé.

L’informe sobre la desburocratitació de l’administració aborda qüestions que van des dels terminis de publicació i presentació de la documentació, els criteris de valoració i mecanismes correctors, l’anàlisi de les despeses subvencionables, les avaluacions, els requisits de les entitats sol·licitants, les justificacions, o el model de presentació del pressupost.

Consultar l’informe de Lafede.cat: versió en català.

Un acte per visibilitzar les demandes compartides entre les entitats socials catalanes

Aquestes demandes també són compartides per les entitats socials del teixit català. És per tot això, Lafede.cat i la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya –a través de m4Social, el seu projecte d’innovació digital en l’àmbit social – organitzen l’acte ‘La simplificació digital en l’administració pública: propostes de les entitats socials’, que tindrà lloc el proper dijous 24 de novembre de 9.30 h a 13 h a l’Auditori de la Universitat Pompeu Fabra Poblenou (Carrer Roc Boronat, 138, Barcelona). Aquesta jornada té per objectiu obrir un espai de debat sobre l’actual procés de digitalització de l’administració pública, que suposa una gran oportunitat per a facilitar l’atenció a les persones i simplificar els procediments administratius per a les entitats socials i de cooperació per tal que aquestes puguin dedicar més temps a l’execució dels projectes i menys a la redacció i justificació dels mateixos.

Presència de l’administració a l’acte del 24 de novembre

El nou Conseller de Drets Socials de la Generalitat, Carles Campuzano, obrirà l’acte juntament amb la presidenta de la Taula del 3r Sector, Francina Alsina, i el copresident de Lafede.cat , Àlex Guillamón. Seguidament es presentaran els dos estudis realitzats per m4Social i Lafede.cat amb l’objectiu d’analitzar i donar resposta als reptes d’aquest nou paradigma digital. I es compartiran bones pràctiques europees de la mà de l’experta governança, societat civil i gènere per a la Comissió europea i altres agències internacionals, Gemma Pinyol.

La jornada es tancarà amb una taula rodona sobre com la digitalització ha d’afavorir la relació entre l’administració i les organitzacions socials amb la participació d’Ascen Moro, cap del Departament de Govern Obert i Delegada de Protecció de Dades de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat; Núria Espuny, directora general d’Administració Digital i d’Organització de la Generalitat, i Àstrid Desset, directora gerent del Consorci Administració Oberta de Catalunya.

Per assistir-hi cal inscripció prèvia a través d’aquest formulari. Podeu consultar aquí el programa de la Jornada en PDF.